gert-in-bhutan.reismee.nl

Met de toy-train naar Darjeeling

Na de nachttrein van Calcutta naar Siliguri (15 uur in de nachttrein) dacht ik wel even klaar te zijn met treinen.

Maar wat te doen als je dan de gelegenheid krijgt om een tocht van ongeveer zee-niveau tot ruim 2000 meter te maken met de zogenaamde toy-train naar Darjeeling? Ach, dan stap je toch weer gewoon in en boemel je in ruim 3 uur naar boven. Maar het was het waard. een fantastische rit door de bergen naar Darjeeling.

In darjeeling eindelijk een normaal bed. Beetje hard, maar ik pas er tenminste in en het staat stil. In tegenstelling tot de 15 uur schudden in de nachttrein. De douche was warm en de temperatuur hier in Darjeeling is een verademing in vergelijking met Calcutta. een lekkere 19 graden voorspellen ze voor vandaag.

Tot zover met de groeten uit Darjeeling. Ik ga nu aan de thee !!

Truus

Heerlijk Gert dat je na die lange vliegreis en het geboemel in de trein nu even bij kunt komen. Geniet van al het moois dat je ziet en gaat zien! Groetjes

Gerrie

Leuk, Gert om je zo te volgen op je reis. Veel leuker dan via de reisbeschrijving op papier zoals we anders altijd deden. Groetjes en geniet er van! pa en ma.

Ineke Langelaar

Leuk om je zo te volgen!!

Gerjanne

Hey broer(tje)! Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Wij hebben hier inmiddels de winterjas weer aan! BRRR.
Veel plezier en geniet ervan.... Groetjes ook van Ydo en Luka