gert-in-bhutan.reismee.nl

Het blijft natuurlijk wel India...

Darjeeling is in het geheel niet te vergelijken met Calcutta. Het is hier rustiger, schoner, maar vooral koeler. Het blijft echter India, met alle daarbij behorende rariteiten. Een voorbeeld: Ik vraag vanmorgen bij mijn ontbijt om een kopje heet water. Het theezakje heb ik zelf gekocht in de stad. Thee zetten van je zelf gekochte theezakjes, dat kan hier, daar kijkt niemand raar van op. Het hete water arriveert in een glas, gevuld tot aan de rand. Dat is dan weer minder handig. "Als ik er nou een kopje bij vraag, dan komt het goed", denk ik bij mezelf. "Euh, ober, heeft u misschien ook een kopje voor mij?" De altijd vriendelijk lachende ober bedenkt zich geen moment, pakt het met water gevulde glas en loopt terug naar de keuken. Als er na vijf minuten nog steeds geen ober terug is uit de keuken begin je je toch dingen af te vragen... misschien toch maar eens even gaan vragen waar je kopje heet water blijft. Plotseling komt de ober weer terug uit de keuken met een dienblad met daarop twee glaasjes heet water die hij met brede glimlach voor mij op tafel zet. Blijkbaar drink ik vandaag twee koppen thee uit een glas...   Het blijft natuurlijk wel India. Groetjes, Gert

Reacties

Reacties

Luka

Hoi Gert wat een grappig verhaal !
Veel plezier verder

Liefs Luka

Reinhard

Je kunt altijd nog schrijver worden na je pensioen,veel plezier, we gaan je volgen.

Oom Ab,

Hoi Gert,En nu aan het werk maar weer.sterkte gr.Oom Ab

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!