gert-in-bhutan.reismee.nl

De Tuk-tuk

Voor mijn hotel is een tuk-tuk standplaats. Voor wie het niet weet, een tuk-tuk is een overdekte driewielige bromfiets met een achterbankje. Tuk-tuks zijn natuurlijk ooit door iemand bedacht. Meneer Tuktuk, denk ik dan meteen.

Zou meneer Tuktuk ooit hebben voorzien hoeveel van zijn tuk-tuks er uiteindelijk in India zouden rondrijden? En belangrijker nog, hoeveel mensen er tegelijk in zo'n tuk-tuk kunnen?

Een tuk-tuk heeft een voor- en een achterbankje. Op het voorbankje zit de chauffeur. Op de achterbank begint het stapelen van de passagiers. Als de achterbank vol is, en dat is bij ongeveer 7 Indiers, dan gaan ze rustig verder met stapelen op de voorbank. Ik hebn zojuist een tuk-tuk met 11 personen zien wegrijden. Toegegeven er zaten twee baby's bij, maar toch.

Indiers maken er zo te zien een sport van om te kijken hoeveel personen ze in een tuk-tuk kunnen krijgen. Een speciale manier van stapelen schijnen ze niet te hebben. Ook het feit dat je gestapeld zit met onbekenden schijnt niet veel uit te maken. En de term vol=vol daar hebben ze nog nooit van gehoord. Er kan er altijd nog wel eentje bij.

Net als in de rest van India wordt ook in een tuk-tuk iedere centimeter gebruikt. Meneer Tuktuk kan trots zijn op zijn landgenoten.

Groeten,

Gert

PS. Morgen vertrekken we uit Jaigaon de grens met Bhutan over... kan niet wachten...

Gerjanne

Gezellig met z'n allen in de Tuktuk richting de grens...?
Grapje!!! Succes.

Gerrie

Hé hé........eindelijk Bhutan.
Ga genieten van al het moois dat er te zien is.
Wij horen het allemaal wel weer als je weer thuis bent.
Heel veel plezier,groetjes van ons.

P.S. Ga niet per ongeluk op zo'n kleine indier zitten in de Tuk-Tuk, dat overleeft hij vast niet.